سفارش طراحی لوگو حرفه ای در مشهد

سفارش طراحی لوگو حرفه ای در مشهد

اگر به دنبال سفارش طراحی لوگو در مشهد هستید باید در ابتدا بدانید لوگو چیست؟ یک لوگو حرفه ای چه ویژگی های دارد. از اولین الزامات یک کسب و کار یا هر فعالیت اقتصادی تولید یک برند حرفه ای است. چرا که در اطراف ما هر روز تعدادی برند متولد می شوند  و برند های به دست فراموشی سپرده می شوند، برنده آن شخصی است که لوگو و برند جذاب داشته باشد. امروزه بیشترین استفاده از لوگو ها در ست های تبلیغاتی ادارات است. شرکت‌ها یا گروه های نوپا ( استارت آپ ) در شروع کار خود بیشتر از هر چیزی به یک لوگوی استاندارد، پرمعنا و زیبا دارد، چرا که حقیقت هر شرکت لوگو و برند آن است.

در گذشته نه چندان دور طراحی لوگو و آرم اهمیت زیادی برای شرکت ها نداشت و مدیر هر سازمان یا شرکت با توجه به سلیقه خود، لوگوی بی ربط و نامفهومی طراحی می کرد، نمونه این مدل لوگو ها بسیار است!

طراحی لوگو یعنی چه؟

طراحی لوگو چیست

لوگو (Logoآرم یا نماد تجاری بخشی از هویت برند هر کسب و کار است. اهمیت لوگو نه به مدت حضور برند و نه به سابقه برند در کسب و کار بستگی دارد، لوگو حرفه ای تاثیر خود را در نگاه اول می گذارد. همین اهمیت لوگو حرفه ای در کسب و کارها باعث شده است که صاحبان شرکت ها توجه ای ویژه به طراحی لوگو نشان دهند و در سال های اخیر سفارش طراحی لوگو نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.
طراحی لوگو به فرآیندی گفته می شود که طی آن گروه یا فردی حرفه ای با توجه به نوع کسب و کار، بازار هدف و مخاطبان آن کسب و کار اقدام به طراحی لوگویی منحصر به فرد و استاندارد، در عین حال زیبا می کند.

استفاده از طرح های مشابه و حتا کپی کردن از یک لوگو ( داخلی یا خارجی ) در بلند مدت می تواند اعتبار یک کسب و کار را در ذهن مخاطب از بین ببرد و آن را بی اعتبار کند.

نمونه طراحی لوگو

طراحی لوگو امری تخصصی و حرفه ای

اولین سوالی که در ذهن هر مدیر کسب و کاری شکل می گیرد این است که، آیا طراحی لوگو یا به بیانی بهتر طراحی آرم و نشان، امری حرفه ای است و باید در این کار تخصص خاصی داشت یا نه؟ آیا می توان با کمی جستجو در اینترنت لوگو مورد نظر خود را یافت و از هزینه طراحی لوگو در بخش دیگری استفاده کرد.

در پاسخ به سوالات بالا باید گفت:

طراحی لوگو حرفه ای یا آرم  که در آینده نزدیک به هویت برند شما تبدیل می شود، امری تخصصی و نیاز به دانش است، چرا که هر دوباره طراحی یا همان ری برندینگ (Rebranding) در زمینه طراحی لوگو شامل هزینه های به مراتب بیشتر خواهد بود.

طراح لوگو

لوگو ها همیشه اثر خود را در ذهن مخاطب می گذارند، چه خوب چه بد!

  • لوگوی طراحی حرفه ای دارد که بتوان از آن در مهر، سربرگ، ست اداری و بیلبورد ها  استفاده کرد، لوگویی از ساختار استاندارد پیروی می کند که در سایزهای مختلف بتواند خوانایی خود را حفظ کند و مورد استفاده قرار گیرد. همین امر باعث شده که طراحی لوگو کاری تخصصی و حرفه ای باشد.
  • لوگو ها باید بومی باشد، سبک و سیاق لوگو در خارج از ایران با داخل ایران کاملا متفاوت است. لوگو موفق به لوگویی گفته می شود که بتواند به طرز دقیق این سبک ها را رعایت کند.
  • لوگویی که به درستی و استاندارد طراحی نشده باشد، نمی توان آن را به عنوان نشان تجاری به ثبت رساند.
تاثیر لوگو بر ذهن

ویژگی های لوگو و آرم حرفه ای

فرض کنید شما به دنبال گرافیک کاری هستید که بتوانید سفارش طراحی لوگو در مشهد را به او بسپارید. از کجا می توان تشخیص داد یک گرافیک کار حرفه ای است یا نه؟ معیار های یک لوگوی عالی چیست؟ لوگو خوب باید چه ویژگی های داشته باشد؟ در زیر به سوالات بالا پاسخ داده ایم.

لوگو باید منحصر به فرد باشد

لوگویی را می توان گفت حرفه ای طراحی شده است که منحصر به فرد باشد، منحصر به فرد بودن لوگو باعث می شود مخاطبان با دیدن لوگو در نگاه اول  تجربه، اطلاعات  برند شما را به خاطر بیاورد. برای ساخت لوگوی حرفه ای و منحصر به فرد باید از نشان های عمومی، تصاویر و آیکون های تکراری استفاده نشود. در لوگو نشان دادن محصول یا خدماتی که در آن زمینه فعالیت می کنید بهتر است که استفاده نشود، ولی باید طرح به شکلی ساخته شود که معرف کسب و کار شما باشد. استفاده از طراحی نوشتاری حرفه ای و یا تایپوگرافی می تواند علاوه بر افزایش اعتبار لوگو، خاص بودن نام تجاری شما را افزایش دهد.

لوگو منحصر به فرد

لوگو باید خاطره انگیز و به یادماندنی طراحی شود

طراح حرفه ای لوگو بدون شک در طرح های پیشنهادی به شما این حس را در لوگو جریان می دهد که برای کاربران در نگاه اول به یادماندنی باشد. کاربر با دیدن در یک نگاه در مرحله اول می فهمد که این طرح با دیگر طرح ها متفاوت است و درک می کند که این طرح مربوط به کدام شرکت، استارت آپ و یا کسب و کار است.

لوگو به یادماندنی

شناخته شدن نام تجاری به شما کمک خواهد کرد که  رابطه ای بین شما و مشتریانتان  ایجاد شود، که به سادگی از هم جدا نمی شود و باعث افزایش اعتماد نام تجاری شما خواهد شد. در بازار رقابتی حال حاضر شناخته شدن با کمی فعالیت بازاریابی و طراحی لوگو حرفه ای، حاصل خواهد شد و می تواند نام شما را در صنف مرتبط با کسب و کار شما بالا ببرد، طراحی لوگو را هرچه سریع تر انجام دهید بهتر است، چراکه مشتریان زودتر با کسب و کار شما آشنا خواهند شد و برند سازی شما هم سریع تر شروع خواهد شد.

لوگو انعطاف پذیر سفارش دهید

لوگو و طرحی حرفه ای است که بتواند به خوبی و بدون هیچ تغییر در ماهیت طرح در تمام رسانه های مختلف مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال طرح وب سایت مکس موشن را در نظر بگیرد، این لوگو را می توان در سایت به خوبی استفاده کرد بدون این که خوانایی از بین برود، همین لوگو را می توان در کارت ویزیت مورد استفاده قرار دارد و همچنان خوانایی آن حفظ شود.  این توضیحات به این معنی است که طرح باید به شکلی طراحی شود که در هر کانال تبلیغاتی به خوبی جای بگیرد و مشکلاتی از قبیل ضعف در کیفیت، ضعف در ترکیب بندی و مشکلات سایز  و مقیاس نداشته باشد.

لوگو منعطف و کارآمد

لوگو گویا و واضح شما را بالا خواهد برد

لوگو شاید به طور مستقیم نشان دهنده خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید نباشد، اما باید هدف و ارزش های شرکت شما را منعکس کند. در صورتی که شناخت خوبی از مخاطبان خود داشته باشید، به سادگی یک لوگو تاثیر گذار و مناسب برای کسب و کار خود می توانید طراحی کنید. استفاده درست از رنگ ها علاوه بر بازتاب عقاید شرکت شما تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبان خواهد گذاشت.

طراحی لوگو بدون ابهام

نکاتی برای سفارش بهتر ساخت لوگو

اگر در شهر مشهد زندگی می کنید می توانید سفارش طراحی لوگو در مشهد را در اینترنت جستجو کنید و با تعدادی زیادی از طراحان کار را پیش ببرید، اما شاید برای شما سوال شده باشد که چرا اصلا کسب و کار ها نیاز به لوگو دارند. مگر نمی شود بدون لوگو یک کسب و کار را به موفقیت رساند؟ در ادامه مقاله به تمام این سوالات پاسخ خواهیم داد.

طراحی لوگو حرفه ای درآمد شما را افزایش خواهد داد

شاید به نظر شما این گفته اغراق آمیز باشد! مگر می شود با طراحی یک لوگو درآمد کسب و کار خود را افزایش داد؟ کافیست به اطراف خود نگاهی بیاندازید، موبایل، یخچال، لپ تاپ و هر وسیله ای دیگر را که اطراف خود را دارید به دقت نگاه کنید. برند این محصولات چیست؟ این برندها را در محل کارتان در منزل دوستانتان هم دیده اید؟

شما از کجا توانستید برند وسایل خود را تشخیص دهید؟ معلوم است از روی لوگوی محصول. شما تنها با نگاه کردن به لوگو موبایل خود می توانید بفهمید برند موبایلتان چیست. همه آنچه از برندی در ذهن شما درج شده است تنها با دیدن لوگو آن برند در ناخوداگاه شما زنده می شود.

رابطه درآمد با لوگو طراحی شده

لوگو طراحی شده حتما نباید شکل خدمات و محصول شما باشد

بیش از 50 درصد از مدیران کسب و کارها در ایران علاقه دارند که حتما به نحوی از محصول یا خدمات قابل ارائه آن ها در لوگو استفاده شود، تا به محض دیدن لوگو بتوان فعالیت کسب و کار را حدس زد.

رسالت لوگو بالا تر این است، لوگو باید به آسان ترین شکل اهداف، ارزش ها و خدمات کسب و کار شما را به مخاطبان انتقال دهد.

بیش از 90 درصد از لوگو های برند های معروف دنیا هیچگونه ارتباطی با فعالیتشان ندارد.

لوگو ساده نشان از پیچیدگی دارد

پاول راند، طراح لوگو شرکت  IBM: ” سادگی اوج پیچیدگی است”

هر زمان از طراحی، لوگوی ساده و جذاب دیدید، بدانید بدون شک طراح لوگو، حرفه ای است. لوگو های ساده دو ویژگی مهم دارند علاوه بر گویا بودن در تمام مکان ها می توان از آن استفاده کرد. همچنین فراموش نکنید طراحی لوگو های ساده به مراتب مشکل تر است! چرا که طراح باید به گونه ای خلاقیت خود را به شکلی ساده و سریع به مخاطب نشان دهد. همچنین طراحی لوگو های ساده زمان بیشتری را از طراح می گیرد.

لوگو ساده در عین حال حرفه‌ای

دسته بندی لوگو بر اساس شکل ظاهری

اگر سری به شرکت های طراحی لوگو بزنید هنگام درخواست لوگو، از شما می پرسند چه نوع لوگو مد نظر شماست، لوگو تصویری، لوگو تایپ و یا لوگو تلفیقی که هر کدام قسمت و تعرفه خاص خود را دارد.

لوگو تصویری

لوگو های تصویری همان طور که از اسمشان مشخص است از اشکال، آیکون ها، رنگ ها و طرح های مختلفی در ساختشان استفاده می شود. در نهایت یک نماد بصری را برای کسب و کار تشکیل می دهد. تقریبا می توان گفت طراحی لوگو های تصویری  به صورت ساده و با مفهوم، کار سخت در جامعه طراحان گرافیک است. اگر بخواهیم می توانیم از فونت ها و تایپ های ساده برای معرفی اسم شرکت یا فعالیت شرکت استفاده کرد.

نمونه لوگو تصویری

لوگو تایپ

لوگو تایپ ها از کنار هم چیدن حرف ساخته می شوند. آناتومی حروف، پیوستگی در طراحی از مسائل مهم در طراحی لوگو تایپ است که طراح باید به خوبی به آن ها مسلط باشد. لوگو تایپ ها علاوه بر خوانایی بالا، زیبایی بصری جذابی دارند.

نمونه لوگو تایپ

لوگو تلفیقی

لوگو های تلفیقی از ترکیب تایپوگرافی و تصویر ها ساخته می شوند. این مدل لوگو به مراتب سخت تر و زمان بیشتری برای ساخت نیاز دارد. طراح لوگو های تلفیقی باید هم به مسائل لوگو تصویری و هم به مسائل لوگو تایپ ها مسلط باشد. لوگو های تلفیقی باید به نحوی ساخته شوند که پیوند بین دو قسمت محکم باشد، یا به بیان بهتر یک پارچه باشد.

اشتباهات رایج در طراحی لوگو

لوگوی طراحی شده مختص شرکت است

لوگو باید از دید مشتری و مخاطبان طراحی شود، شما لوگو را برای شرکت طراحی نمی کنید لوگو در بهترین حالت برای مخاطب طراحی می شود. شما باید از نقطه نظر مشتری به لوگو خود نگاه کنید، ببینید این لوگو از نظر مشتری تاثیری که به دنبالش هستید روی شما می گذارد یا خیر؟

کار روی لوگو با تصویر و متن به صورت همزمان

دومین اشتباه پیش بردن لوگو به صورت همزمان در طراحی قسمت متن و تصویر است. به عنوان مثال مشتری درخواست یک لوگو تلفیقی می دهد شما باید در قدم اول یکی از قسمت های تصویری یا متنی را تکمیل کنید و بعد از آن به سراغ قسمت بعدی بروید، به این روش هماهنگی بیشتری بین اجزا برقرار خواهد شد.

تگ لاین عضوی از لوگو است!

توضیح کوتاه یا تگ لاین به هیچ وجه عضوی از لوگو نیست، شما به عنوان طراح می توانید از آن استفاده کنید اما در استفاده کاملا آزاد هستید. تگ لاین ها در سایزهای کوچک تقریبا می شود گفت خوانایی خود را از دست می دهند، پس بودن و نبودنشان نباید تاثیری روی لوگو داشته باشد.

رنگ بندی اولویت اول است!

انتخاب رنگ برای طرح لوگو آخرین مرحله از مراحل ساخت لوگو است. طرح اجرا شده توسط شما باید با تمامی رنگ ها سازگار باشد، طرحی که بر پایه یک رنگ خاص طراحی شده باشد، اشتباهی بزرگ است. چرا که لوگو شما در رنگ های دیگر احتمالا جذابیت خود را از دست می دهد. شما باید لوگو را در چند رنگ طراحی کنید و حق انتخاب را به مشتری بدهید.

تاثیر رنگ‌ها در طراحی لوگو
تاثیر رنگ‌ها بر فرآیند طراحی لوگو

لوگو معمایی و پیچیده حرفه ای تر است!

لوگو باید ساده و خوانا طراحی شود، ساده بودن لوگو می تواند به سریعترین شکل ممکن هدف کسب و کار شما را بیان کند. فرآیند ساخت لوگو رمزنگاری کردن یک مفهوم یا هدف نیست، بلکه ساده سازی آن هدف برای انتقال به مخاب است.

بهترین تمرین برای افزایش خلاقیت در ساخت لوگو

نگاه کردن به طرح های مختلف موفق دنیا می تواند خلاقیت شما را تا حد قابل قبولی بالا ببرد، نگاه کردن به طرح ها و آرم ها در خیابان، تا حدودی شما را با سلیقه مخاطبان آشنا می کند. طراحی لوگو و مورد قبول قرار گرفتن لوگو به سلیقه مخاطبان مربوط است، پس هرچه با سلیقه خودتان و مخاطبانتان بیشتر آشنا شوید بهتر است.

معرفی چند سایت برتر در زمینه طراحی لوگو:

سایت Canva.com

سایت Freepik.com

سایت Freddlogodesign.org

سایت logologo.com

سایت Vecteezy.com

برای سفارش طراحی لوگو در مشهد می‌توانید از فرم ثبت سفارش در صفحه تعرفه‌های طراحی لوگو اقدام کنید و همچنین می‌ توانید سفارش طراحی لوگو در مشهد خود را به فریلنسر‌های گرافیک ما تحویل دهید تا با بالاترین کیفیت طراحی انجام شود.

آیا محتوای بالا برای شما مفید بود؟

فاطمه فولادکار

نویسنده از: ۱۳۹۸-۰۵-۲۰

دانشجوی کارشناسی مهندسی کامپیوتر.
همواره در تلاش برای یادگیری و رشد و توسعه فردی ?

۳ دیدگاه

  • مطلب جامعی بود. سایت هایی که برای طراحی تخصصی لوگو پیشنهاد دادید عالی بودن👌
    به نظرم نرم افزارهایی مثل فتوشاپ و ایلوستریتور که باید برای طراحی حرفه ای لوگو به اونها تسلط داشته باشیم رو هم معرفی اجمالی کنید تا کسی که تازه قدم به این راه میزاره بدونه باید چه چیزهایی رو یاد بگیره.
    علاوه بر اون داشتن قسمتی برای نمایش تصاویر لوگوهای جذاب میتونه عالی باشه. اینطوری کاربرهای دیگه هم به تاثیر خلاقیت در logo design پی میبرند.
    سپاس از مطالب کاربردیتون.

    • سلام، خواهش می‌کنم. بله در حال تولید محتوا برای معرفی ایوستریتور و نرم افزار های گرافیکی هستیم. به زودی نقشه راه گرافیک تهیه میشه و افراد تازه کار توی حوزه گرافیک می‌تونند از اون طریق پیش برن.

  • سپاسگزارم از اطلاعات خوبی که در زمینه لوگو در اختیار ما گذاشتید.
    هم چنین طراحی فوق‌العاده‌ایی برای شرکت ما انجام انجام دادید.پیروز و پایدار باشید

دیدگاه خود را بنویسید