اطلاعاتی درمورد طراحی موشن گرافیک ارزان در مشهد

اطلاعاتی درمورد طراحی موشن گرافیک ارزان در مشهد

 

بسیاری از افرادی که به دنبال برندسازی و تبلیغ محصول و یا خدمات خود هستند، علی رغم اینکه از ویژگی های منحصر به فرد موشن گرافیک اطلاع دارند، استفاده از ان را مفید نمیدانند. از این رو انچنان که از اسم این نوشته پیداست(طراحی موشن گرافیک ارزان در مشهد)، در صدد است مراحل اصلی طراحی موشن گرافیک را برایتان شرح دهد تا اطلاعات مفیدی داشته باشید و سپس دست به انتخاب بزنید.

انچه باید در مورد موشن گرافیک بدانید

در سال 1960 شخصی به نام جان وایتنی برای اولین بار گرافیک متحرک را عنوان کرد. جان به مدت 50 سال این هنر را برای مردم جهان شرح داد و شرکتی تبلیغاتی به نام موسسه موشن گرافیک را تاسیس کرد که در طول عمر خود، هزاران پروژه تبلیغاتی، برند سازی، اموزشی و …را برای نیازمندان به مرحله تولید رساند.

 جمع اوری اطلاعات(به عهده مشتری)

در این مرحله شما به عنوان یک سفارش دهنده باید اطلاعات جامعی از محصول و یا خدمات خود در اختیار طراح موشن گرافیک قرار دهید. از طرح خوداگاهی پیدا کنید و تمام جزئیات ان را بشناسید. اگر میخواهید برند سازی کنید باید اطلاعات اصلی و مهم برند خود را اماده کرده و تعدادی را به عنوان ویژگی اصلی ان انتخاب کنید. شاخ و برگ دادن به انها وظیفه شما نیست اما تاکید بر حضور مناسب و فعال یکسری ویژگی های موشن گرافیک باید از جانب شما انجام شود.

اگر میخواهید به وسیله موشن گرافیک، فرایند یا ازمایشی علمی را نمایش دهید و هدف شما اموزش است باید مطالب مهم اموزش خودرا به همراه جملاتی که به عنوان نکات اموزشی قلمداد میشوند، به صورت نوشته شده به طراح ارائه دهید.

تیزر تبلیغاتی موفق،  باید تمام ابعاد و ویژگی های محصول شمارا به نمایش بگذارد، پس هرچه اطلاعاتی که در اختیار طراح قرار میدهید کامل تر باشد، دست وی برای طراحی باز تر خواهد بود.

کیفیت موشن گرافی( به عهده تیم طراحی )

برند سازی و معرفی محصول اگر بخواهد موفقیت امیز باشد و جامعه هدف را به دنبال خود بکشاند،باید دارای ویژگی های خاصی باشد.

سناریو خلاقانه، تکنیک‌های نوین طراحی و متحرک ‌سازی، افکت‌گذاری صوتی بهینه، نریشن تأثیرگذار توسط صداپیشگان حرفه‌ای، درنظر گرفتن عناصر زیبایی شناختی و انتخاب کد های رنگی متناسب با محصول  از جمله عوامل تاثیرگذار در طراحی موشن گرافیک میباشند.

سناریو

از قرار معلوم، در سناریو موشن گرافیک سعی بر ان است که تمام ویژگی های خاص و منحصر به فرد یک محصول یا خدمت به درستی شرح داده شود. هنگامی که سناریو نوشته می شود باید از تنوع و قریحه هنری استفاده شود تا طراح در کار خود دچار تکرار و یک نواختی نشود. مرحله بنیادین طراحی موشن گرافیک ارزان در مشهد، سناریو می باشد. استفاده از ادبیات مناسب برای انتقال مفهوم باعث جذب مخاطب به اطلاعات میشود و در صورت عدم استفاده از ان، توجه وی به اسانی از تبلیغ، منحرف خواهد شد.

سناریو میتواند توسط تیم طراحی و مشتری با تعامل با یکدیگر نوشته شود تا علاوه بر پوشش ویژگی های اصلی محصول، عناصر بصری تاثیرگذار واقع شوند.

طراحی گرافیکی و پویا نمایی

ترکیب هنر طراحی گرافیکی کارکتر ها و ویژگی های صحنه و پویایی صحنه(نحوه و مقدار حرکت کردن کارکتر ها) تاثیر مستقیم در جذب مخاطب دارد. این مرحله با طراحی کارکتر ها و شخصیت های سناریو اغاز میشود. هنگام طراحی شخصیت ها و صحنه باید توجه داشت که متناسب با مفهوم اصلی محصول داشته باشد. این کار با نرم افزار هایی مثل Adobe illustrator ، Adobe Photoshop ، corel drive انجام میشود.

پویا نمایی به وسیله نرم افزاری مثل  Adobe After Effect انجام میشود. همیشه مخاطبات به دنبال اسان ترین مسیر ها برای دریافت اطلاعات هستند. پویا نمایی باید علاوه بر جلوه طبیعی و جذاب، کوتاه و مختصر باشد. با تحقیقاتی که توسط تیم مکس موشن  انجام شده، درصد زیادی از مخاطب ها علاقه وافری نسبت به تصاویر نسبت به نوشته ها بیان کرده اند. از این رو محرک سازی طرح های گرافیکی باید با دقت بالا و توجه به سلیقه قشر مخاطب انجام شود.

صدا گذاری و نریشن

هنگامی که طراحی و پویا نمایی به اتمام رسید، پروژه به صدا گذاری و افکت های صوتی میرسد. این مرحله درست مثل یک شمشیر دولبه است و باید دقت بالایی را در ان به خرج داد. زیرا اگر از مقدار نیاز، کمتر ازافکت های صوتی استفاده کنیم، توجه مخاطب به اسانی از دست می رود و در صورت استفاده افراطی، وی از دریافت مفهوم اصلی تبلیغ و کاربرد محصول عاجزمیشود.

طراحی موشن گرافیک ارزان در مشهد، از دوحس دیداری و شنیداری برای انتقال مفاهیم و ابعاد محصول به مخاطب استفاده میکند. تهیه متن برای صدا گذاری روی تبلیغ میتواند توسط مشتری انجام شود و با نظر های طراح، اصلاح شود. متن باید توسط صدایی گرم و سلیس، با کیفیتی بالا ضبط شده و روی فیلم قرار گیرد. صدای گوینده باید به نوعی باشد که در شخص مخاطب نفوذ کند.

حوزه هنری موشن گرافیک

هنگامی که از موشن گرافیک به عنوان یک هنر یاد میشود،با استفاده صرف از المان های گرافیکی و متحرک کردن انها، نمیتوان به هدف نهایی و غایت موشن گرافیک، که جلب مخاطب به مفهوم و ابعاد محصول است رسید.

جنبه هنری موشن گرافیک در طراحی و ساخت تبلیغ، متاسفانه کمتر مورد توجه طراحان قرار میگیرد. موشن گرافیک یک هنر بصری میباشد از این رو در کنار تمامی موارد یاد شده باید تاثیر بسزایی از این طریق روی مخاطب بگذارد.

در عصر حاضر با پیشرفت تکنولوژی، تعریف یک محصول هنری نیز تغییر کرده است و ابزار های متنوع و قدرتمندی را در اختیار طراحان قرار داده تا بتوانند همه نیاز های یک محصول هنری را به نحو احسنت تکمیل کنند.

برای تبلیغ یک محصول،طراحی موشن گرافیک ارزان در مشهد انتخاب مناسب و عاقلانه ایست. تجربه نشان داده که حواس انسان بیشتر جذب عناصر هنر و گرافیکی میشود تا اینکه بخاهد یک تبلیغ ساده و رئال را بپذیرد. وجود المان های گرافیکی در کنار سناریو جذاب و صدا گذاری حرفه ای بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

کمپین ویدیوئی

مفهوم عبارت کمپینی ویدیوئی، به معنای مجموعه ای از موشن گرافی هایی است که هدف خاصی را در راستای تبلیغات و برند سازی دنبال میکند.

هنگامی که شما برای محصولات و خدمات متنوع خود از موشن گرافی استفاده میکنید، مجموعه ای از گرافیک های متحرک را در اختیار دارید که با توجه به تاثیر بالا و جذابیت های خاص موشن گرافی، باعث تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل میشود. این کار سبب میشود که جامعه مشتریان شما از طریق ارائه اطلاعات محصولات به صورت پیوسته و منظم، بزرگتر شود. وجود وجه اشتراک در اطلاعاتی که شما از طریق موشن گرافی محصولات خود، به مخاطب ارائه میکنید، باعث ثبت برند شما در ذهن وی میشود که همین امر تاثیر بسزایی در جذب مشتری دارد. این وجوه مشترک میتواند مثل کد های رنگی ثابت، مشخص بودن تصویر برند و مکان آن در محتوای تصویری، استفاده از صدای واحد در موشن گرافی های مختلف، شروع و یا پایان یکسان در تبلیغات متنوع محصولات شما و هزاران فاکتور دیگر میشود.

اطلاعات بیشتر درمورد کمپین ویدیویی و تبلیغاتی،اینجا کلیک کنید.

هدف طراحی موشن گرافیک ارزان در مشهد، در قدم اول جلب توجه مخاطب به محصول شما میباشد. از این رو تیم طراحی مکس موشن در ارائه خدمات موشن گرافی، نهایت سعی خود را در برند سازی برای مشترین خود دارد.

علی انوری

نویسنده از: ۱۳۹۸-۱۰-۱۷

دیدگاه خود را بنویسید